zaterdag 8 april 2017

Een nieuwe uitdaging, elke week 1 kleding stuk maken!

Vaak heb ik allerlei ideeën in mijn hoofd van dingen die ik wil gaan maken, er liggen in mijn kast ook vele patronen die ik nog nooit hebt gemaakt. Mijn stoffenkast puilt uit van de stofjes, die wachten tot ik iets van ze ga maken.
Daarom heb ik met mijzelf afgesproken eerst 5 lappen stof weg te werken, voordat ik weer iets nieuws mag kopen!!

Maar ik ben ook nog een uitdaging met mijzelf aangegaan, ik wil vanaf nu elke week 1 kledingstuk/of iets anders naaien. We zitten nu in week 14, bijna 15, dus dat komt neer op nog 38 weken of te wel 38 kledingstukken naaien dit jaar.

Nummer 1/38 en nummer 2/38 De Lena dress




Ik zag heb al vele malen langskomen, voordat ik hem ook besloot te gaan maken. Ik moest nog even wat fournituren halen en vond toen deze mooie stof. Oke eigenlijk mocht ik geen stof meer van mijzelf kopen, maar deze keer heb ik het gelijk verwerkt en verdween het niet in mijn voorraadkast.
Het is een donkerblauwe tricot met witte strepen en kleine gekleurde stipjes/vezels. Ik heb deze keer mijn best gedaan de strepen mooi door te laten lopen op de rug.
Beide dames hebben hun jurk al gedragen, de ene keer met een shirtje met lange mouwen er onder en andere keer met een vestje erover.
Ik heb zelfs al een derde versie van de Lena gemaakt, we waren op visite bij een vriendin en die vond het jurkje zo leuk dat ik er snel nog een voor haar dochtertje heb gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten