zondag 23 april 2017

Week 15: Klaar voor de Koningsspelen

Nummer 4/38, de candy net even wat anders voor de koningsspelen op school.
Ik had de Candy al eens gemaakt vorig jaar en deze wordt ook vaak gedragen, 
dus ik wilde maar eens een oranje versie maken. 
Even een maatje groter genomen, want kleine meisjes worden groot.
 
 Ik maakte dit keer een maat 116 en verlengde de rok naar maat 134. Het is een heerlijk patroon, wat zo gemaakt is. Alleen wilde ik wel dat ze het bovenstuk en rok gedeelte even zou passen voordat ik het aan elkaar ging maken.
Toen kwam het mama ik wil geen jurkje, ik wil een shirt en een rokje zoals het nu is. Oke, geen probleem dan maken we dat. Tja ook al is ze pas 6 jaar, ze weet goed wat ze wel en niet wil.


Onderaan het shirt heb ik met blauwe tricot een tailleband gemaakt, zo valt hij net iets langer en precies goed. Ook op de rok heb ik van donkerblauwe tricot een tailleband gemaakt, hiervoor heb ik haar taille op gemeten en toen een paar cm minder genomen.

 In plaats van alle zomen afgewerkt te hebben met een tweelingnaald, het nu eens afgewerkt met een leuk steekje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten